diumenge, 17 de juliol del 2011

Bulbs (vistos per un aprenent de jardiner...)

En aquest blog multitemàtic, encara no he parlat d’una altra de les meues aficions més recent, i en la que no estic de moment gens versat: la jardineria. Des de que visc a Rivas, fa dos anys, poc a poc he començat a gaudir especialment de les plantes i flors que el bon Rafa ens va deixar quan ens va vendre sa casa. Ell i Jose, la seua ex-parella, van posar molta il·lusió (i pasta...) a l’hora de dissenyar el jardí, i ens consta que l’hi van dedicar moltíssimes hores. El resultat: un espai de 200 m2 tan bonic i acollidor que un no es menejaria mai de casa...

I una de les coses que més m’ha impactat de la jardineria ha estat la riquesa de colors i formes dels bulbs, i com desapareixen completament durant l’hivern per a començar a esclatar a finals de febrer, i durant més de 8 mesos podem gaudir de la seua bellesa, si tenim una bona varietat. Les plantes bulboses són molt fàcil de cuidar i això les fa especialment interessants per als que comencem en aquest món.
Començaré per parlar del Jacinto, la primera que ix al meu jardí quan el hivern encara manté nits gelades, però el dia comença a allargar. Amb colors blaus i blancs i plantats a la porta de casa, quan arribe del treball em recorda que una nova estació ens aguaita... Diuen que no és molt recomanable naturalitzar-los (mantidre-los d’un any al següent), per que perden vistositat en cada floració, però la veritat és que jo no he fet res amb ells des de que estic en la casa, i cada volta els trobe més bonics...

Una de les bulboses més boniques és sens dubte el lilium. Quan la planta comença a estirar-se, i no recordes ben bé com és la flor, la intriga s’apodera de tu. I quan ja pots mirar els capolls sense abaixar la cara, saps que arribat l’hora. I de sobte apareix un ram bonic i fragant que enlluerna tot el jardí des de ben lluny...

I què dir dels Narcisos. Ja entrada la primavera i més menudets donen un color especial al jardí, tot i que les flors duren només 20 dies...

Després apareix l’Agapant, o flor del amor, amb el seu metre d’alçada s’obre com una gran esfera com un baló de basquet amb floretes blaves. Ens avisa que arriba l’estiu.

De moment no tinc ni Tulipans, ni Cales, ni Gladiols, però tinc uns altres que la meua ignorància en la matèria, i malgrat les bondats d’Internet, encara no he pogut identificar, com el de les fotos adjuntes. Si algun lector del blog sap què són, que no deixe d’informar-me... Moltes gràcies i a fruir amb les flors







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada